Bosch, elektrikli araçlar için 800 volt teknolojisinin üretimine başlıyor
- 800 volt teknolojisine sahip elektrik motorları ve invertörlerin seri üretimine başlandı.
- Silisyum karbür çipler, güç elektroniğinin verimliliğini yüzde 99’a kadar artırır.
- Yeni I-pin teknolojisi, elektrik motoru için yüzde 35’e kadar daha fazla güç yoğunluğu anlamına geliyor.
Stuttgart, Almanya – EV sürücülerinin en çok istediği şeylerden ikisi verimli sürüş ve mümkün olan en kısa şarj süresidir. Bosch, şimdi de 800 volt teknolojisine dayalı yeni güç aktarım çözümlerinin üretimine başlıyor. Bu, şarj işlemini daha hızlı hale getirecek ve elektromobiliteye daha fazla destek sağlayacaktır. Bosch Powertrain Assays Elektrifikasyon Lider Yardımcısı Ralf Schmid, “Bosch, elektromobilitede voltajı yükseltiyor” dedi. 800 volt teknolojimiz, daha güçlü elektrikli aktarma organları çözümlerine ve daha kısa şarj sürelerine doğru bir sonraki adımdır.” söz konusu. İnverterin 800 volt versiyonu silisyum karbür yarı iletkenlere dayanmaktadır. Bunlar aynı zamanda verimliliği ve buna bağlı olarak menzili de artırır. Elektrik motorunun 800 voltluk versiyonunda Bosch, güç yoğunluğunu artırdı. Bu, ölçeği azaltır ve daha kompakt bir tasarıma olanak tanır. Birinci sınıf bir Alman otomobil üreticisi ilk kez bu güç aktarım sisteminin aktif modüllerini, yani rotor ve statoru kullanıyor.
SiC teknolojisiyle %50 daha az ısı kaybı
Son yıllarda 400 volt analizleri endüstri standardı olarak geniş çapta kabul görmeye başladı. Bire bir akımla, ancak iki kat voltajla, iki kat daha fazla güç artık iletilebiliyor. Bu değişiklik daha ince kablolara izin vererek yerden, yükten ve bakırdan tasarruf sağlar. Sonuç olarak invertör daha kompakt ve güçlüdür. Maksimum şarj gücü, yerleşik 400 voltluk bir ağ ile usulüne uygun olarak çalıştırılan şarj noktalarında 250 kilovattır. Teorik olarak 800 voltta bunun iki katı mümkündür.
Ek olarak invertörlerde, ultra saf silikonun kristal yapısına karbon atomlarının eklendiği SiC çipleri bulunur. Bu yarı iletkenlerin elektriksel iletkenliğini arttırır. Ayrıca güç elektroniğinde ısı şeklinde yüzde 50 daha az güç kaybı yaşanıyor. SiC çipleri daha da fazla güç tasarrufu potansiyeli sunuyor. Örneğin invertörlerin verimliliğini yüzde 99’a kadar artırıyor.
Yeni sarma teknolojisi sayesinde yüzde 35 daha fazla güç yoğunluğu
Bosch elektrik motorunun seri üretime geçen 800 voltluk versiyonunun öne çıkan özellikleri ise 830 Nm tork ve 460 kilowatt güç çıkışı. I-pin çubuk sarımının kullanılması sayesinde motorun verimliliği, kompaktlığı ve üretimdeki otomasyon düzeyi daha da geliştirilebilir. Güç-ağırlık oranı açısından bu, kilogram başına 60 kilowatt ile yüzde 35 daha fazla güç yoğunluğu sağlıyor. Üstelik kilogram başına 105 Newton metrelik tam tork yoğunluğu sunuyor. Bu, Bosch motorunun yüzde 98’e kadar maksimum verime ulaştığı anlamına geliyor. Yeni nesil elektrik motoru yağ soğutma özelliğine sahip olacak. Bu özellik, elektrik motorunda oluşan ısının daha uygun şekilde geri çekilmesini sağlarken, ticari araçlarda olduğu gibi uzun mesafelerde her zaman güçlü bir çalışma imkanı sunuyor.
Bileşenlerden sistemlere kadar geniş portföy
Bosch, yarı iletkenlerden e-eksen olarak bilinen tam güç aktarma organlarına kadar yenilikçi ve kapsamlı bir ürün portföyü sunuyor. Müşteriler, varlık zincirinin tamamında binek otomobillerden kamyonlara kadar hibrit ve elektrikli araçlar için ihtiyaç duydukları ürünleri tek bir kaynaktan alıyor. Bosch bugüne kadar 3,5 milyondan fazla elektrik motoru ve bire bir sayıda invertör üretmiş olsa da, Bosch, öncelikli pazarlardaki mühendislik ve üretim lokasyonlarıyla dünya çapındaki müşterilere yakın bir konumda faaliyet göstermektedir.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı